Sunday, June 7, 2009

Banyak Sangat Nak Cerita!





Sabtu 060609

Sebelum tu aku dapat msg dari Syamsul, ajak ride ari jumaat.. since dia dapat cuti ari tu. Hehe.. nak mampos, aku baru je balik dari bercuti, bos pon dah naik angin dah sebab tengah tertekan ngan event lagi dua minggu... walaupun masa aku balik tu aku terus bereskan segala tekanan yang menekan dia... hehe sorry boss!

So... aku set untuk riding pagi Sabtu... msg kawan2 lain sumer ada hal.. maklumlah cuti sekolah... makan angin... kenduri... etc. etc.

Since kami berdua je... kami start ride kul 7pagi dari saujana prima... aku roll dari rumah pukul 645... sib baik ari dah agak terang dah.. Target ke Pajam je, sebab Syamsul ada hal... Pukul 830 kami sampai di tol Pajam... makan pisang & minum sebelum roll balik. Cuaca macam nak ujan... siap berangin & lightning dari jauh... Nak sedapkan ati, aku cakap kat Syam its ok kalau ride dalam ujan pon... besttt! tapi dalam ati cuak gak... riding kat open h'way maaa, nak redah headwind & kilat huhuhuhu

Alhamdulillah, cuaca ok je tiba-tiba! kami roll balik sambil sembang2 gitu... berenti beli air kat R&R beranang yang canggih tu... tengkiu Syam belanja 100+! Dah 500 meter tinggalkan R&R Syam terperasan aku tak pakai helmet (kepala rasa cam ada helmet je).... arrkkkkk aku terlupa aku bukak helmet masa kat kedai tu, patah balik amik helmet!

Split ngan Syam di Clover Leaf Saujana Perdana... Syamsul ke Saujana Prima, aku pulak naik h'way Sungai Long.. sesaja nak mendera diri! Pukul 930pagi aku dah sampai rumah (done 61.5km/2hr 15m/eve 26.2kph).. Tengok anak2 aku dah lawa-lawa gitu nak pegi berjalan (camana dorang tau aku balik awal ek?)

Rupa-rupanya Adila plan nak pegi driving school.. tapi hari tu dia off sebab hari besday agong! since dah pakai lawa-lawa tu... aku ajak je dorang pegi Mines tengok wayang citer Terminator Salvation.. sebab masa kat tol Pajam tadi Syam cerita kat aku citer tu best... memang best pon! kami dapat tiket early bird lagi (7hengget je)...

Ahad 070609... Aku decide nak jog je kat TTS, sebab takde sape ajak ride pagi ni + aku dah lama tak lari..

Pukul 7pagi aku dah kat trek TTS, saje je aku measure trek tu guna moto aku.. tak sampai 1k rupanya... 900meter je, tapi boleh la... pandai-pandai la aku tambah distance aku lepas ni.. Pagi tu aku buat 6lap (5.4k je la)... balik main gitar jap then tido sampai wife aku kejut lunch..

Petang tu.. aku rasa macam nak ride je.. huh. Addicted ke aku ni? lantak la... aku ketagih benda yang baik hehehe

Pukul 4ptg... aku roll ngan mtb aku yang baru lepas servis tu.. lembut je rasa. Plan ride shortest route je. Tak masuk clover leaf or divert kat sekolah saujana pun.. Sampai umah 50min kemudian (22.6k).. baru rasa puas gitu.. tapi takleh buat selalu rasanya... aku bukan muda lagi, damage badan seyy! So lepas ni aku rest 24jam... sebelum ride balik kat loop Sg Long petang esoknya... (kalau tak ujan la)


5 comments:

  1. Assalamualaikum nasib Bro tak kena saman tak pakai helmet heheh heheh hehe

    ReplyDelete
  2. Waalaikumsalam!

    Ekekeke

    Tu lom kira yang langgar lampu merah berkali2... kayuh melebihi had laju... merempit ramai2... masuk lorong tol (tapi tak bayo tol!).. melanggar sekatan polis etc etc kahhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  3. aaa aa kan kalau kita langgar lampu merah kena saman tak ? Aku selalu langgar tu heheheheh

    ReplyDelete
  4. Dorang xleh saman.. sbb kita xde no plate.. lesen... roadtax!

    Dorang cuma boleh sakit ati je...

    Apa2pon ikut la undang-undang bila berada di jalanraya yang dikongsi bersama.. kita ibarat mentimun diluar sana.. mgkn kita terlanggar atau kena langgar satu ari nnt dorang akan buat derk je since selama ni dorang dok sakit ati ngan kita.. paling kuat pun dia datang kat kita dorang cakap...ADAN UKE!! atau pun... NYUSAHKAN ORG JE!!!

    Wallahualam..

    ReplyDelete